Co nowego w Heroes 3?

Cykl gier Heroes Of Might And Magic to jeden z najlepszych produktów firmy New World Computing. Nic więc dziwnego, że firma kontynuuję tą popularną serię i już niebawem w sklepach ujrzymy trzecią część tej świetnej gry. Już w tej chwili dostępny jest shareware HOMM3.

Przejdźmy do tego, co nas czeka w Heroes Of Might And Magic. Główne zmiany w grze dotyczą grafiki, która ulegnie znacznym ulepszeniom. Rozdzielczość zmieni się z 640*480 na 800*600. 8-bitowa grafika zamieni się na 16-bitową, a każde stworzenie będzie miało 80 klatek animacji (W Heroes 2 było 16).

Czekają na nas dwa nowe zamki (nie wspominając o ulepszeniach starych). Każdy z zamków będzie miał dwóch bohaterów: jednego wojownika i jednego czarodzieja, np. zamek nekromanty będzie miał Rycerza Śmierci (Death Knight) jako wojownika i Nekromantę (Necromancer) jako czarodzieja. Inne typy bohaterów to: Witch, Battle Mage, Cleric, Ranger i wiele innych. Tak jak to było w drugiej części wojownicy i czarodzieje będą w miarę zdobywania doświadczenia wyrównywać szanse na rozwijanie poszczególnych zdolności podstawowych.

Pojawiły się nieoficjalne informacje na temat jednego z zamków. Ma on nazywać się Rampart i odpowiadać zamkowi czarodziejki z HOMM 2. Będzie on znajdował się głównie w lasach i puszczach. Potwory pochodzące z tego zamku będą stworzeniami leśnymi, tj. elfy, zwierzęta.

W zamku będzie mogło przebywać dwoch bohaterów jednocześnie. Jeden z nich będzie znajdował się w garnizonie. Kolejna zmiana dotycząca herosów mówi, że będą mogli mieć w armii jednocześnie 7 różnych typów potworów. Nie 5, jak w HOMM 2.

Ekran Bohatera

Zwiększy się ilość umiejętności dodatkowych. Do czternastu z Heroes 2 zostanie dodane 12 zupełnie nowych, w tym np. Battle Tactics, zdolność pozwalająca na rozmieszczanie jednostek przed walką. Każdy bohater będzie mógł nauczyć się zaledwie osiem z dwudziestu sześciu umiejętności.

System magii zostanie ciekawie zreformowany. Pojawią się tzw. szkoły magii. Szkół będzie cztery, każda podporządkowana jednemu żywiołowi: ziemi, ogniowi, wodzie lub powietrzu.

Potwory

Liczba potworów ma wynosić ok. 60 i każdy z nich będzie miał UPGRADE. Upgrade nie będzie jedynie zmianą koloru potwora i znikomym ulepszeniem jego zdolności. W jego wyniku ma powstać całkiem nowa istota o całkiem odmiennych właściwościach. W sumie da to ok. 120 stworzeń!!!

Czarny smok już nie jest najgroźniejszy... Pojawia się Archanioł!

Nie wspomniałem o sztucznej inteligencji komputera, która w przypadku Heroes Of Might And Magic 2 była po prostu żenująca. Komputer ma planować kilka posunięć na przód, co ma zapobiec jego licznym głupim zagrywkom.

W Heroes Of Might And Magic 3 będzie można poruszać się nie tylko na lądzie. Pojawią się podziemia i tunele, a co się z tym wiąże wiele potworów, które żyją pod ziemią.

Pojawi się wiele urządzeń bitewnych. Oprócz spotykanych w HOMM2 katapult zobaczymy m.in. zapasy amunicji,balisty, a nawet namiot pierwszej pomocy!

Jeden z największych bezsensów drugiej części HOMM, czyli Ultimate Artifact (znajdowany zazwyczaj pod koniec rozgrywki, gdy już nie jest potrzebny) został nareszcie zamieniony. Teraz będziemy szukać Świętego Grala. Po jego znalezieniu będzie można wybudować jakąś specyficzną budowlę w swoim zamku (każdy zamek będzie miał inną).

No i na koniec ciekawa wiadomość. Herosi będą mogli zawierać sojusze. Sojusznicy będą mogli wymieniać bogactwa, a nawet wojska.

To już koniec nowinek na temat Heroes Of Might And Magic 3. W miarę ukazywania się nowych, będę je tu umieszczał.